De Vluchtkoffer

Zoals beloofd...

 

Op instagram postte ik onlangs dit.

Ik ben dus inderdaad aan de slag gegaan om een vluchtkoffer te vullen met allerlei spullen.

 

Dit werd hem... toegegeven net voor kerst had ik geen tijd om aan de slag te gaan mijn mijn silhouette om de letters uit te snijden en op de koffer te kleven... maar nu dus wel... persoonlijk vind ik het een leuke toets, maar het is eigenlijk volstrekt overbodig :)

 

We namen de koffer mee en overliepen op voorhand hoe de avond er zou gaan uitzien... want naast een vluchtkoffer, maakte ik ook een plan.

 

Dit plan of het sjabloon ervoor had ik ook al vorig jaar, het was dus een kwestie van aan te passen waar nodig. 

 

Waar ik het eerder ook al eens over had, is dat het vaak niet voldoende is om alles op voorhand te zeggen, want dat was wat ik dacht dat voorspelbaarheid inhield. Eigenlijk is het vooral als de dingen verlopen zoals men het verwacht... Dus het helpt om tradities in ere te houden... 

 

In ons plan staat:

  • Wat ga ik doen en wanneer?
  • Vertrek.
  • We gaan op weg.
  • Wat nemen we mee?
  • Wie zal er allemaal zijn?
  • Wanneer komt iedereen?
  • Wat gaan we doen?
  • Hoe ziet het er uit?
  • Cadeautjes.
  • Wat gaan we eten?
  • Afspraken.
  • Naar huis.

Vorig jaar maakte ik het sjabloon beschikbaar mits het betalen van €7 kon je het plan persoonlijk aangepast in je mailbox ontvangen.

Het had niet zoveel succes, maar misschien dat ik het volgend jaar nog eens probeer.

 

Verder over de vluchtkoffer nu. 

Wat zat er allemaal in?

Eerlijk gezegd is de avond vrij vlot verlopen. 

Vooral het visspel was populair, maar dat had ik ook wel verwacht. De Time Timer was handig om aan te duiden wanneer het tijd was om te gaan slapen... 

Ook de kleurplaten werden gebruikt... wat een wonder nieuwe stiften kunnen doen :o)

Als het tijd was om de cadeautjes te verdelen werd het even druk en werden de gehoorbeschermer en de kauwketting gebruikt om zich even terug te trekken en verder te spelen met het visspel.

 

Zoals ik al zei helpt het ook om tradities in ere te houden, kerstavond en kerstdag verlopen elk jaar op ongeveer dezelfde manier. Cadeautjes na de soep... kindjes halen de cadeautjes vanonder de boom en delen uit. De jongste eerst en zo oplopend van leeftijd. 

 

Wat later op de avond, wanneer het hoofdgerecht op was, kropen de kids in de zetel om een film te kijken en werd Hairy Hugger op schoot genomen om even te ontprikkelen.

 

Ik denk dat we de vluchtkoffer vanaf nu elke keer gaan gebruiken, wanneer we naar een feestje moeten. 

De inhoud zal regelmatig een beetje veranderen, met enkele standaard-items, die er altijd in zullen zitten.

Reactie schrijven

Commentaren: 0