· 

The Struggle Is Real

Ik ben geen 'programmeur', maar een kinesiste... Dat is wel duidelijk voor iedereen... Behalve voor mezelf... 

Ik blijf maar prutsen aan die site tot het voor mij ok is... Ik ben nog maar enkele tientallen uren bezig met het juist zetten van de kolommen onderaan de website... 

Laat dat dan toch door een professional doen, hoor ik jou denken... 

Ohja en ik kan koppig zijn ook heel soms... maar ik noem dat dan 'doorzetter'..


Verder heb ik zelf 'niet-gediagnostiseerde' ADD... Maar uit de rapporten uit mijn kindertijd en het aantal verloren brooddozen, sjaals, turn- en zwemzakken... Kon ik toch iets afleiden. 


Ik noem ADD altijd ADHD... Waarbij de H zich enkel in je hoofd afspeelt... 

Mijn hoofd is soms zo druk... Dat het 's nachts en 's morgens vroeg nog tijd nodig heeft om dingen te verwerken die in de dag zijn gebeurd.. (dat is toch bij iedereen zo... Maar bij mij toch next level)

Zo komt het dat ik 's morgens om 6u wakker word met de boodschap aan een collega... 'opgelet ik heb dat gezegd tegen die... En ik zeg het nu ter verduidelijking tegen jou, want als ik het jou niet vertel, ga jij misschien denken dat ik dat heb gezegd, maar ik bedoelde eigenlijk dit... ' 

Herkenbaar voor sommigen?


En ook oei ik heb in mijn planning opgenomen dat ik dinsdag op dokter bezoek ga met de zoon en op donderdag op 'nieuw school' bezoek... En ik had eigenlijk al twee afspraken bij de kine voor mezelf vastgelegd... 😅 Annuleren mama... Hoe kan je als mama voor jezelf zorgen..  dat is een cursus die ik nog eens moet volgen...


Verder is het als ADD persoon onmogelijk om medicatie in te nemen, laat staan drie maal per dag... Bestaat er niet een spuitje met vertraagde afgift voor tien dagen? 


So the struggle (with my mind) is real...



The Struggle with my kids is too...


Een verjaardagsfeestje voorbereiden voor een kind met ASS is ook een hele opdracht... 

Alles op voorhand overlopen... Die komen en dat gaan we doen... 

Vergeten we toch wel niet de aanloop uren naar het feest toe te plannen... Want de tijd dat jij een verjaardagskroon maakt staat niet op zijn planning... Op zijn planning staat 'nu even geen schermpjes meer' ...

Maar wat moet je daar mee met een planning waar op staat: dit niet doen... 

Stel je voor op je professionele agenda... Vandaag geen vergadering en ook geen mails om te beantwoorden... 🤔


Bon het resultaat is: mamaaaaa, ik heb 10001 vragen die dringend moeten beantwoord worden... (Damn nu verbrand ik mijn vinger aan dat stomme lijmpistool) Broer: Stooooop F. Stooooooop... Mamaaaa F. ambeteert mij de hele tijd... Hij wil zijn blokken van Duplo (geen sponsor) zetten waar de mijne staan... Alé F. Laat je broer toch eens gerust (op de planning: ook geen Duplo (nog steeds geen sponsor) spelen)

Papaaaaa is het goed als ik de kippen dan eens ga bekijken, terwijl ik al overprikkeld ben door alles wat gaat komen? Ok jongen... 

Kom hier kip dat ik je pak... Jij moet mijn prikkels wegnemen... Papa roept: F. niet zo achter de kippen crossen... (Nog op de planning: ook niet met de kippen spelen)


Eindresultaat... Al bij al een geslaagd feestje met een mooie kroon... daarmee konden we de verwachtingen wel inlossen... 




Blog gelezen? Laat gerust van je horen in 'the comments'... Altijd fijn om eens te zien wie leest... Thx

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    Bram (zondag, 22 augustus 2021 18:28)

    Gelukkig verjaren ze maar een keer opt jaar ;-)