· 

Hoe Ben Ik Begonnen

Ik had nu mijn idee... maar hoe ging ik hieraan beginnen?


Ik sprak mijn ouders aan over mijn idee. 

Mijn vader heeft meer kennis van marketing en dat soort dingen. Mijn moeder is een aantal jaren 'gelijke onderwijskansen' coördinator geweest.


Zij vonden het ook een goed idee.

Papa begon meteen met: Wat is het doelpubliek? Is er ook effectief vraag naar? Hoe ga je die mensen bereiken?


Mijn mama vroeg zich af hoe ik de inhoud ging bepalen.


Ik heb in eerste instantie een lijst opgemaakt van alle mensen die ik in de 'branche' ken en dat zijn er heel wat... 


Waaronder:

ervaringsdeskundigen, logopedisten (sorry voor de taalfouten), kinesitherapeuten, orthopedagogen, leerkrachten,...


Zij werden omgedoopt tot: 'my favourite support team'.


Daarna heb ik bepaald welke diagnoses ik op de website wou... en gaandeweg..  stelde ik ook de categorieën op waarvoor ik 'hulpmiddelen' zocht:

aandacht en concentratie, prikkels, eten,... 


Een webshop bouwen hoe doe je dat? 

Nog maar eens te rade gaan bij mijn vrienden van spelonk, die me vertelden wat zij hadden gedaan... Een website opgebouwd met Opencart... Ik heb wel een beetje kennis van informatica... Maar laat ons zeggen dat dat in de 'programmeerwereld' toch heel summier is... 🙈


Maar al doende leer je en wat je nog niet kent kan je leren... 


En ook... 


Voila gratis enkele wijsheden.. 


Dat van dat bloed, zweet en tranen viel nog goed mee, maar ik heb er wel uren en uren aan besteed...


Een paar keer gegrommeld: 'nu haal ik er een professional bij (of een Indische programmeur, die niet zoveel tijd had om me te helpen vanaf de andere kant van de wereld omdat hij meermaals Corona kreeg, of toch vergat dat hij dat excuus al een paar keer had gebruikt - real story)',  maar steeds te koppig... ik doe het toch liever zelf...


Tot nu toe is dat gelukt...





Reactie schrijven

Commentaren: 0